JKOwners Forum banner

Kontrolka stabilizatora zablokowana na biegu

2 reading
862 views 2 replies 3 participants last post by  AZJeeper2  
#1 ·
Po tym, jak miałem Jeepa na dzień, oto co się dzieje. Wszystko jest w porządku, gdy kontrolka stabilizatora nie jest włączona. Kiedy się włącza, nie wyskakuje z biegu, w którym był, gdy się włączył. ani nie można go ręcznie zmienić. więc, jeśli jest na 5. biegu i się włączy, a ty się zatrzymasz, powoli rusza z wysokiego biegu. I odwrotnie, jeśli zatrzymasz się na postoju 🛑 i się włączy, pozostaje na 1. biegu, dopóki kontrolka nie zgaśnie. Zabrałem do dealera i nie mogli sprawić, by kontrolka się zapaliła. Ale odłączyli kabel ujemny na noc i wyczyścili kody. Nie włączało się przez 3 miesiące, aż do teraz codziennie. Dostałem kod u0447 w moim Jscan. Nikt nie wydaje się mieć odpowiedzi. Czy ktoś tego doświadczył?
 
#3 ·
Chciałbym, żeby Jeep nie używał "Gateway Control Module 'A'" ani "GCW" (skąd to wzięli, nie wiem) dla Jeepów sprzed 2018 roku (JL). Mylone jest to z modułem Security Gateway Module, który uniemożliwia wiele działań z magistralą CAN, chyba że zostanie odpowiednio ominięty. Ale zbaczam z tematu...

Moduł Gateway Control Module jest również znany jako Totally Integrated Power Module, czyli TIPM. Będziesz miał znacznie większe szanse na rozwiązanie problemu, jeśli skupisz się na TIPM. Ale w tym przypadku nie sądzę, żeby to był TIPM.

Należy pamiętać, że ten sam DTC może być ustawiony przez różne moduły. Jest to ta sama usterka, ale ważne jest, skąd ona pochodzi. Ponieważ dotyczy to stabilizatora, U0447-Implausible Data Received From Central Gateway to faktycznie inny zestaw kroków diagnostycznych niż gdyby został ustawiony bezpośrednio przez PCM. W tym przypadku TIPM otrzymuje mylące komunikaty z magistrali CAN od systemu stabilizatora (Automatic Sway-Bar System - ASBS).

Możliwe przyczyny

ASBS CAN BUS DTCS
SILNIK DTCS
AUTOMATYCZNY SYSTEM STABILIZATORA (ASBS)

Wszystko wskazuje na Automatic Sway-Bar System. Dobra wiadomość jest taka, że jest to częsty problem z ASBS. Cóż, może nie "dobra" wiadomość, ale naprawa jest stosunkowo łatwa.

1. Zlokalizuj złącze ASBS w pobliżu stabilizatora.
2. Ostrożnie rozłącz złącze i sprawdź, czy nie ma wody, korozji, wygiętych pinów ani innych oznak uszkodzenia. To złącze znajduje się w najgorszym możliwym miejscu pod względem wpływu środowiska, więc prawdopodobnie jest przyczyną. Nawet jeśli złącze jest "uszczelnione", woda może i dostanie się do środka.
3. Wyczyść i/lub napraw i/lub wysusz złącze.
4. Wyczyść gniazdo i piny za pomocą środka do czyszczenia styków.
5. Podłącz ponownie i sprawdź, czy problem zniknął.

Jeśli tak, to jeszcze nie koniec...
6. Ponownie odłącz złącze.
7. Nałóż smar dielektryczny do wnęki złącza. Prawidłowo uszczelni to piny przed wodą i pomoże zapobiegać korozji.
8. Podłącz ponownie i nigdy więcej nie martw się o wnikanie wody do złącza stabilizatora!

Kiedy zobaczyłem wszystkie problemy ze stabilizatorem, było to jedno z pierwszych złączy, do którego zastosowałem smar dielektryczny. Od tego czasu zrobiłem kilka innych, głównie podczas innych prac konserwacyjnych zapobiegawczych. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że nie miałem problemów ze stabilizatorem, a mój Rubi pokonał wiele głębokich przepraw wodnych.