JKOwners Forum banner

Stabilisatorstanglamp blijft in versnelling staan

705 views 2 replies 3 participants last post by  AZJeeper2  
#1 ·
Nadat ik de Jeep voor de dag had, hier is wat er aan de hand is. Alles is prima als het stabilisatorlampje niet brandt. Als het aangaat, schakelt het niet uit de versnelling waarin het zat toen het aanging. noch kan het handmatig schakelen. Dus, als het in de 5e versnelling staat en aangaat, en je komt tot stilstand, vertrekt het langzaam in een hoge versnelling. Omgekeerd, als je bij een stop 🛑 stopt en het gaat aan, blijft het in de 1e versnelling totdat het lampje uitgaat. Naar een dealer gebracht en ze konden het lampje niet laten aangaan. Maar ze hebben de negatieve kabel er 's nachts afgehaald en de codes gewist. Het ging 3 maanden niet aan tot nu toe dagelijks. Ik heb een u0447 code op mijn Jscan gekregen. Niemand lijkt antwoorden te hebben. Heeft iemand dit meegemaakt?

#3 ·
Ik wou dat Jeep "Gateway Control Module 'A'", of "GCW" (hoe ze dat krijgen, weet ik niet) niet zou gebruiken voor Jeeps van vóór 2018 (JL). Het wordt verward met de Security Gateway Module, die voorkomt dat je veel met de CAN-bus kunt doen, tenzij deze correct is omzeild. Maar ik dwaal af...

De Gateway Control Module staat ook bekend als de Totally Integrated Power Module, of TIPM. U zult veel meer succes hebben met het oplossen van problemen als u zich richt op de TIPM. Maar in dit geval denk ik niet dat het de TIPM is.

Het is belangrijk om te onthouden dat dezelfde DTC door verschillende modules kan worden ingesteld. Het is dezelfde fout, maar waar deze vandaan komt, is belangrijk. Aangezien dit de stabilisatorstang betreft, zijn U0447-Implausible Data Received From Central Gateway eigenlijk een andere reeks stappen voor probleemoplossing dan wanneer deze rechtstreeks door de PCM zou zijn ingesteld. In dit geval krijgt de TIPM verwarrende CAN-busberichten van het Automatic Sway-Bar System (ASBS).

Mogelijke oorzaken

ASBS CAN BUS DTCS
MOTOR DTCS
AUTOMATISCH STABILISATORSYSTEEM (ASBS)

Alle seinen wijzen op het Automatic Sway-Bar System. Het goede nieuws is dat het een veelvoorkomend probleem is met de ASBS. Nou ja, misschien niet "goed" nieuws, maar de oplossing is relatief eenvoudig.

1. Lokaliseer de ASBS-connector bij de stabilisatorstang.
2. Scheid de connector voorzichtig en controleer op water, corrosie, verbogen pinnen of andere tekenen van schade. Deze connector bevindt zich op de slechtst mogelijke locatie wat betreft milieueffecten, dus het is waarschijnlijk de oorzaak. Hoewel de connector "verzegeld" is, kan en zal er water binnendringen.
3. Reinig en/of repareer en/of droog de connector.
4. Reinig de bus en de pinnen met contactspray.
5. Sluit hem opnieuw aan en controleer of het probleem verdwijnt.

Als dat zo is, bent u nog niet klaar...
6. Koppel de connector opnieuw los.
7. Breng diëlektrisch vet aan in de connectorholte. Dit zal de pinnen goed afdichten tegen water en helpen corrosie te voorkomen.
8. Sluit hem opnieuw aan en maak u nooit meer zorgen over waterindringing in de stabilisatorstangconnector!

Toen ik alle problemen met de stabilisatorstang zag, was dit een van mijn eerste connectoren waar ik diëlektrisch vet op aanbracht. Ik heb sindsdien nog verschillende andere gedaan, meestal tijdens ander preventief onderhoud. Ik kan met vreugde zeggen dat ik geen problemen heb gehad met mijn stabilisatorstang, en mijn Rubi heeft veel diepe wateroversteken gemaakt.